İnce ve zarif genç bir kıza tecavüz etmek için çabalayan bir sapıkla ilgili dolambaçlı bir proto-sexploitation hayal edin. Bayanlar ve baylar, şuan Richard Halliard’ın The Lonely Sex filmini hayal ediyorsunuz.
Senaryo, bir parkın yakınındaki barakada kendi başına yaşayan ve kendisini sadece “O adam” diye tanımlayan, bir kıza saplantılı hale gelmiş tutkuyla bağlı olan beceriksiz birini anlatıyor. Adam, kız ve erkek arkadaşının düşürdüğü bir fotoğrafı çalar ve barakasının duvarına asar. Kız evine geri döndüğünde, evde bıyıkları olan tuhaf kılıklı ve bu genç dişi bedene karşı çirkin istekleri olduğu açıkça görülen bir kiracı ile tanışır. Film çözüldükçe, bu iki adamın psikolojilerine daha derinden bakıyoruz; “O adam” kızı kaçırdığında, bu ikisi filmin son dakilalarında dramatik bir “sapık savaşı” ile son bulan bir çatışma içerisine girer.
Film kendini çok fazla ciddiye alıyor. Ne tam olarak iyi ne de kötü; pek eğlendirici olduğu da söylenemez; ama filmin içine girmek için sağlam bir çaba gerektirdiğini söylemem gerek. Film genellikle sessiz film görünümünde ilerlemekte. Bunun sebebi de filmin tamamına yakınının 8mm ile çekilmiş olmasına rağmen 16mm baskıdan alınan kopyaların eklenmesi. Bu sıra dışı çekimler ve filmin değişken temposu ona kötü bir rüya hissi ve karmaşık ses desenleriyle daha da tuhaf bir boyut katıyor. Sonradan eşleştirilmiş kötü diyaloglar, eksik ses efektleri (bazen bir kapı kapanıyor, ancak hiç bir şey duymuyoruz) ile ani ve esrarengiz müzik tınıları… Sizi bir şekilde film boyunca sürükleyen bu eksiklik ve karmaşıklığın heyecanı filmi sadece biraz daha ilginç kılıyor.
Film sessiz sinemayla bağlantısı tuhaf bir şekilde sadece belirli sahnelerin görünümü ve özelliği olmaktan daha ileriye gidiyor. The Lonely Sex konu olarak D.W. Griffith ve 1960’ların ortasından sonlarına kadar hâkim olan sexploitation türü “roughie” arasında bir tür sıçrama tahtasıdır. Griffith’in şüphe yaratmak için en sık kullandığı ve favorisi olan araçlardan biri de kaçırılan ya da takip edilen (genelde genç bakireler), sıklıkla bir odada tuzağa düşürülen kızdır. Tecavüz ve cinsel saldırıyla tehdit edilir, ancak kaşla göz arasında oracıkta bitiveren bir kurtarıcı buna engel olur. Bu basit dramatik durumu işinin çeşitli dönemlerinde The Birth of a Nation filminde ve 1920’lere doğru çok kez kullandı. Roughie cinsel tehlike yaratacak darbeleri paylaşır ve bunları estetik açıdan cazibeli bir şekilde ekrana taşır, buna çıplaklık katarak ve tecavüzcünün kızı “yakalamasına” izin vererek bahsini daha da yükseltir. Aslında, roughie türünde hiç “kahraman” olmaması sıklıkla rastlanan bir durumdur, bunun yerine bir dizi şiddet/cinsel içerikli sahnede tecavüzcüyü/katili izler, onun kaçınılmaz çöküşüne sebep olacak bazı hataların ortaya çıkmasını bekleriz. The Lonely Sex ekrandaki seks/şiddet/çıplaklık görüntülerinin daha fazlasından sakınır, ancak psikopatı dramatik bir şekilde başkahramana (ve dahası, onu sempatikleştirir) dönüştürür. Filmin final sahnesinde, başkahramanın barakasında mahkum tutulan “O Kız” ve onu kurtarmaya çalışan Kızın Babası ile Tuhaf Yaşlı Adam her ikisi de Griffith’in “yaklaşan tecavüz” durumunu ve The Defilers (1965) filmindeki kızın mahkumiyetini andırır.
Ünlü (ve oldukça gösterişli) Violent Midnight (1963) filminde beliren bazı fikirlere yönelik bir tür ön taslak olmuştur The Lonely Sex. Yapımcı Del Tenney’in özellikle bu filmin tarzından sorumlu olduğu belirtilirken, The Lonely Sex filmi Hilliard’ın büyük olasılıkta çok kontrollü olduğuna kanıttır. Hilliard, The Lonely Sex filmini kendi çekti ve bu yeteneğini Tenney’nin Curse of the Living Corpse ve The Horror of Party Beach filmlerinde görüntü yönetmenliği yaparak geliştirmeyi seçti ki bu ileride Hilliard’ı Tenney’in yaratıcı ekibinin önemli bir üyesi yaptı. The Lonely Sex saplantılı düşünceler ve kederle dolu. (özellikle O Adam ve kız kardeşi arasında geçen tuhaf ve uzun sahnede) The Peeping Tom ve Psycho’dan önce işlediği kadın düşkünü sapık portresiyle de türünün öncü filmlerinden biri The Lonely Sex. Hilliard, merak uyandıran The Marquis De Sade (1967) ve The Secret Files of Detective ‘X'(1968) ile birlikte diğer pek çok exploitation filmlerinin yönetmenliğini yaptı.
Kaba, düşsel ve gelişigüzel (58 dakikası için), The Lonely Sex filmi saplantılı kimselere, duygusal sapıklara ve sexploitation film tarihçilerine yönelik bir filmdir. Kısacası, kendine saygı duyan tüm İyi “Kötü Film” takipçilerine yönelik bir film.
Tolga Demirtaş (tolga@iyikotufilm.com)
Yorumunuz: