iyiköfüfilm

18
Mar
2009

N’olursun Yapma! Allah Belanı Versin, Ahhh!

Yeşilçam kategorilerinde yayınlandı. Yorum Yok

intikam-kadini70’li yıllar Yeşilçam Türk filmleri, tecavüze yüz vermez gibi durmakta ama tecavüzü malzeme olarak kullanmaktan da geri kalmamaktadır. Tecavüz sahneleri uzun uzun çekilmekte, bütün ayrıntıları seyirciyi tahrik etme amacıyla kullanılmaktadır. Bu sahneler ahır, samanlık, üvey baba evi gibi yerlerde gerçekleşmekte genelde Yeşilçamın en tipi bozuk, kötü adamı ya da kavgacı diye nitelediğimiz ağbilerimiz tarafından pratiğe geçmektedir.

Tecavüz edilen kadın her kim ise, belli ki o dönemin havalı, sükseli yıldızlardır. (Zerrin Egeliler, Zerrin Doğan, Figen Han) Tecavüzcüler, belli ki bul filmlerde bile bu kadınların yanına kolay kolay yaklaşacak tipler değildir. Ancak bu tarz sahneler sayesinde, bu kadınlarla yatabileceklerdir. (Burada Kazım Kartal’ı ayırıyorum; çünkü o bu filmlerin jönüydü) Yolsuz, parasız, terso figüran ağabeyler ayıp olmasın hesabı akşamdan hamama gitmekte, bakkaldan yeni bir çorap satın almak zorundaydı. Bu dönemin canım kadınlarının göğüslerini mıncıklıyor, ısırıyor, donunu yırtıyor, elini kadının en imkânsız yerlerine sokuyor. Kafasını kadının bacakları arasına sokuyordu. Yarım yamalak da olsa, bu kadınla yatmış oluyordu bir nevi. Bu gariban Yeşilçam sokağının kaybetmiş çocukları, akşam, ayakçı birahanede havasını atıyor, “Figen Han’ı yedim” ya da “Zerrin’in bacaklarını bir ayırdım…”diyerek konuşuyorlar. Onlar için bulunmaz bir fırsat, rüyaydı bu sahneler.

“Ölüm Busesi” filminde, Figen Han iş aramaktadır. Bir fotoğrafçıya gider. Fotoğrafçı tipi bozukgillerden İhsan Gedik ağabey,  fotoğraf başına 500 TL teklif eder. Bikinisini giymesi için, Figen’i perdeli kabine yönlendirir. Figen bikinisini giyerken ronta yatar kendine yakışacak şekilde, sonra da perdeyi açar ve “Of yavrum önce gel şöyle” deyip saldır kadına. Aralarında bir boğuşma başlar. Figen “Hayırrrr bırak beni!” gibilerinden bağırmaktadır. Baldır, göt, göbek, kalça ortaya çıkar. Figen, tecavüzden uzun ve seksi bir boğuşmadan sonra kurtulur.

Aynı filmin sonuna doğru, bir başka tipsiz yine Figen’e tecavüze kalkışır. Tabancayı dayar, birlikte Figen’in evine girerler. Bu sırada kadının babası gelir. Tabancalı adam “Git her şeyin yolunda olduğunu söyle” der. Figen dışarı çıkıp “Benim odada biraz işim var” deyip babasını idare eder. Adam, tabanca zoruyla Figen’i soyar. Bu soyunma on numara bir striptiz şovunu aratmaz. Tabanca bacaklarını açmış acı çekmez, adeta zevk bile almaya başlamıştır. Bu sırada babası aşağıda gazete okuyordur.

figen-han-zerrin-dogan

“Kader Çıkmazı” filminde üç ayrı hayat kadınının hikâyesi anlatılır. İlk hikâyede, üvey baba tacizi işlenir. Üvey baba karısının kızına sulanır. “Maşallah ne kadar da serpildi, güzelleşti bu kız” yada “Geceden beri gözüme uyku girmiyor, tuvalete girmeni bekledim” gibilerinden sırnaşmalar açıkça niyeti ortaya koymaktadır. Gece, uykuda operasyon gerçekleşir. Kız direnmektedir. “Ne olursun yapma, Allah belanı versin, ah!” der ama evden, öz anası tarafından kovulmaktan kurtulamaz. Ve orospu olur. (Bu rolü oynayan Funda Gürkan’ın acaba gerçek hikayesi midir?)

Aynı filmin son hikayesinden kumarbaz adam zar atar ve kaybeder, ortaya karısını koymuştur. Kazadan adam, Necla Fide’nin evine gider. Kadının haberi yoktur. “Ne istiyorsun?”der, sonra direnir ama o da tecavüzden kurtulamaz.
necla-fide-zerin-egeliler
80lerin kült filmi “Cemile”de yine üvey baba tacizini görürüz. Fakat Cemile de Cemile’dir yani. Evde donsuz cam silmeler, çırılçıplak yere yatıp bisiklet pedalı çevirmeler, uyurken üstü açılıp seksi kırmızı donuyla üvey babaya poz vermeleri falan. Sonunda üvey baba Turgut Özatay’ın gözü döner ve tecavüz eder Cemile’ye. Cemile üvey baba katili olacaktır filmin sonunda.

“İntikam Kadını” filminde Kazım Kartal ve saz arkadaşları bir eve tanrı misafiri olurlar. Evin kızı Zerrin Doğan’dır. Kazım Kartal samanlıkta Zerrin’e tecavüz eder. Sırayla arkadaşları da tadına bakarlar. Zerrin tıpkı Kezban gibi şehirlileşir, modernleşir ve tecavüzcülerden intikam alır.

Yukarıdaki örneklerde göründüğü gibi “tecavüz hiç de iyi bir şey değildir ama…” Bu filmlerin de başlıca malzemesidir. Seyirci ise muhtemelen bu sahnelerde mastürbasyon yapmıştır. Sosyal bir olgu olarak bakıldığında kadınlarla ilişki kurmanın yöntemidir. Yani kurban kadın tecavüzcüsüne “Hadi hayatım pozisyonunu değiştir” dese… Farzı misal: Tecavüzü şaşırıp “İyi ama ben başka pozisyon bilmem ki!” diyebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Facebookta paylaş Twitterda paylaş Mail ile gönder



  1. Henüz yorum yapılmamış.

Yorumunuz:


İyiKötüFilm Hakkında
İyiKötüFilm Röportajlar
İyiKötüFilm Bağlantılar
Extreme Haribo Giallo For Dummies Immoral Tales Kahramanlar Sinemada Korkucu Once upon in a time in Western Öteki Sinema Sinematik Ters Ninja

İyiKötüFilm Feeds


İyiKötüFilm
yeni