iyiköfüfilm

20
May
2014

Eurocine

Kavram-Kuram-Fenomen kategorilerinde yayınlandı.

eurocine_movies2

Eurocine, 1937 yılında kurulan ve yöneticiliği Marius Lesoeur tarafından yapılan, Paris kökenli bir film şirketi. 30’lı yılların sonunda Lesoeur karnaval endüstrisi içinde atlı karınca kiralarken savaş sonrasında bu deneyimi ona başka kapılar açtı.

Sonunda, Marius Lesoeur Eurocine için popüler filmler üretmeye başladı ve 1957 yılında da şirketin sahibi oldu. Fransız film endüstrisi ve dağıtımındaki değişiklik ile Lesoeur diğer Avrupa ülkelerinden de fon ve kaynak aramaya başladı. Juan Fortuny, Sergio Newman ve Eduardo Manzanos gibi İspanyol yapımcılarla birçok ortak yapıma imza attı.

Franco hükümetinin İspanyol sinemasındaki sansürünün fazla olduğu dönemde Lesoeur İspanyol partnerini bir Zorro filmi çekme konusunda ikna etti ve bu büyük bir cesaret örneği idi. Batı Amerika’da geçen bir film diğer Avrupalılar için de büyük bir olaydı. Zorro’nun başarısıyla birlikte Manzanos ve Lesoeur bir dizi western filmini hayata geçirdi.  İtalyan yapımcı Alberto Grimaldi ise ikinci Zorro filmi için Manzanos ve Lesoeur’a katıldı. Bu ilk Avrupalı western örnekleri “spaghetti western” olarak bilinen filmlerin öncüleriydi.  (daha&helliip;)


10
Eyl
2011

Video Nasties

Kavram-Kuram-Fenomen kategorilerinde yayınlandı.

Tüm Video Nasty yapımların aşırıya kaçtığı zamanlarda bu durum bize olağanüstü gelirken, şimdi geriye baktığımızda bunun insanları bu kadar şaşırtmaması gerektiğini anlıyoruz. Kurulu düzen, özellikle genç jenerasyon tarafından benimsenen tüm yeni medya araçlarını büyük bir şüphe ile izlemekteydi. Sinema yapımlarına karşı olarak ortaya çıkan müstehcenlik denemeleri “Oh! Calcutta” ve 1960ların sonlarına ait “Oz” gibi hiciv dergileri, 1980lerin başındaki olaylara karşı insanlarda iç karartıcı bir kabullenme hissi sağladı. Yaşanan bu ahlaki kasırgalar, ağır sosyal ve politik dönemlerde patlama gösterdi, böylelikle yüksek işsizlik, ırkçılık çatışmaları, ekonomik duraklama ve artan suç oranının yüksek olduğu 1980lerin başlarında, bu yeni tür sonunda kabul görmeye başladı. Bütün yaşananlar aynı zamanda, kamu düzenini haberdar etmek isteyen ufak ilgi gruplarının artık güçlü bir dostları olduğunu gösteren etkileyici bir ders niteliğindeydi.

İngiliz sinemasının emekleme aşamasında ve kontrolsüz olduğu dönemlerde video endüstrisinin kendisine renkli reklam kampanyaları ve tanıtımlar ile ayrıcalık tanımaması bu konunun dışında bir durum. Video yapımlarının patlama yapması, garaj dışlarında ve ufak taşra kasabalarda iş yapan, yüksek bütçeli Hollywood yapımlarına ulaşamayan, yüzlerce yeni marka ortaya çıkardı ve böylelikle artan video talebini karşılama çabası İngiltere’de daha önce ortaya çıkmamış bir malzeme ile sonuçlandı. Bugün video pazarına, büyük Hollywood stüdyolarının video kolları tarafından hükmedilmektedir. 1981’de bu büyük stüdyolar çok şüpheciydiler ve oyuna yavaş yavaş dahil olmaktaydılar çünkü eğer video pazarını bir denize benzetmemiz gerekirse bu video pazarında büyük balıklar yerine küçük balıkçıklar vardı. Iver Film Services, Intervision, VTC ve World of Video 2000 (ki aslında World of Video 1984 olmalı, çünkü ticari işlevini o yılda sonlandırdı) gibi şirketler bir gecede ortaya çıkıp neredeyse bir gecede ortadan kalktılar. Bu şirketlerle birlikte sapıkça, çeşitli, popüler olmayan ucuz bir ürün ortaya çıkmış oldu. (daha&helliip;)


8
Haz
2009

Güzel Mahkumlar (W.I.P. Filmleri)

Kavram-Kuram-Fenomen kategorilerinde yayınlandı.

woman-in-prison-films

W.I.P. filmleri (Woman in Prison) 1950’li yılların sonunda başlayan ve günümüze kadar devam eden bir istismar alt türüdür.

Bu filmlerin öykülerinin ortak özelliği hapishanede geçmesi ve kadınların burada gardiyanlar ya da hemcinsleri olan diğer mahkumlarca cinsel istismara ya da fiziksel şiddete maruz kalmasıdır.

50’li yılların sonunda demir parmaklıklar ardında geçen bu filmler ilk ortaya çıktığında, gerçekçi bir hapis hayatı ve mutsuzluğu tasvir etme amacıyla çekilen dramatik filmlerdi. Ayrıca yasaları ihlal etmenin sonuçları hakkında sosyal mesajlar da veriyordu.

70’li yıllara geldiğimizde sosyal mesajlar yerlerini erkek izleyicinin fantezilerini canlandırmaya bıraktı. 70’li yıllardaki sansür yasalarının değişmesi ve sansürün sınırlarının daraltılmasıyla filmler erkek izleyici için daha cazip bir hal aldı. Fetişizm, röntgencilik, grup duş sahneleri, bayan dövüşü, taciz, tecavüz, işkence ve zulüm filmlerin olmazsa olmazları arasında girmekte. (daha&helliip;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İyiKötüFilm Hakkında
İyiKötüFilm Röportajlar
İyiKötüFilm Bağlantılar
Extreme Haribo Giallo For Dummies Immoral Tales Kahramanlar Sinemada Korkucu Once upon in a time in Western Öteki Sinema Sinematik Ters Ninja

İyiKötüFilm Feeds


İyiKötüFilm
yeni