iyiköfüfilm

6
May
2013

Demons (1985)

Korku Filmleri kategorilerinde yayınlandı.

Demons4Mario Bava gibi bir babanın oğlu olarak, onunla aynı işi yapmak kolay bir olay değil. Hal böyle olunca beklentiler çok yüksek oluyor ve Bava soyadı ister istemez büyük bir sorumluluk yüklüyor omuzlara. Hiç şüphesiz ki Mario Bava, bir korku ustası ve oğlu Lamberto Bava da babasının izinden giderek özellikle korku filmlerine, giallolara ve fantastik filmlere imza atmış bir yönetmen.

Demons, Lamberto Bava’nın yönetmenliğini yaptığı, yapımcı olarak Dario Argento’nun ismini gördüğümüz, 1985 yapımı bir İtalyan korku filmi. Senaryo ise Lamberto Bava, Dario Argento, Franco Ferrini ve Dardano Sacchetti’ye ait. Berlin ve Roma’da geçen filmin başrollerinde ise Urbano Barberini, Natasha Hovey, Fiore Argento, Geretta Geretta ve Michele Soavi yer alıyor.

Babası Mario Bava’nın kişisel asistanlığını yapmasının yanı sıra yardımcı yönetmen olarak  da kendisiyle 15 yıl çalıştıktan sonra Dario Argento ve Ruggero Deodato ile de çalışan Lamberto Bava, 1980 yapımı Macabre ile ilk solo yönetmenlik denemesini gerçekleştiriyor. 1985 yılında Argento ile tekrar bir araya gelen Lamberto, onunla Demons ve Demons 2 filmlerini yapıyor.

Filmi kısaca özetlersek eğer; bir sinemada kalabalık bir grup uzun pençeli şeytanlar tarafından sıkıştırılmışlardır ve hayatta kalmak için mücadele veririler. Kapalı bir alanda geçmesinden dolayı klostrofobik bir film Demons. (daha&helliip;)


1
Şub
2012

Opera (1987)

Giallo kategorilerinde yayınlandı.

Amerika’da “Terror at the Opera” ismiyle vizyona giren film, 1987 yılında Dario Argento tarafından yazılıp, yönetilmiş bir İtalyan giallo filmi. Başrolleri Cristina Marsillach, Urbano Barberini ve Ian Charleson paylaşıyor.

Film Argento’ya ticari anlamda oldukça getiri sağlamıştır. Zaten filmi de izlediğimiz zaman sinemasal değerini bir kenara bırakıp, “sex-murder” açısından bakılacak olunursa, ticari bir kaygısının olduğunu fark etmememiz mümkün değil. Filmdeki cinayet sahneleri yine filmin genelinde olduğu gibi oldukça başarılı. Filmin türüne yakışır abartılı kamera açıları ve yine abartılı dekorlardan kaçınmamıştır. Şiddet ve müziğin mükemmel uyumu da gözden kaçmıyor ve film boyunca İtalya’nın Rönesans ruhuna yakışır, bir birinden güzel klasik eserleri dinlerken, araya katilin ruhunu yansıtan ve bizi daha da bir telaşa sokan rock soundları girdiğinde tadından yenilmez bir hal alıyor. Opera salonundaki kuşların gözünden çekilmiş sahneler kamera hareketlerinin bir kuş gibi oradan oraya yalpalanması oldukça baş döndürücü, “bu gerilim bitsin de haydi artık odaklansın” diye umutla beklenilebilir. Ayrıca Argento, ilham kaynağı Hitchcock’un röntgenci sinema ruhuna saygı duruşunda bulunmaktan geri kalmamış.

Bir parça da filmin konusuna değinelim. 17 yaşındaki Betty, Verdi’nin Macbeth’indeki (İtalyan besteci Verdi’nin, Shakspeare’in Macbeth’ini temel alarak bestelediği 4 perdelik opera eseri) başrol oyuncusunun ayağını sakatlaması ile bu rolü alma şansı yakalar. (daha&helliip;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İyiKötüFilm Hakkında
İyiKötüFilm Röportajlar
İyiKötüFilm Bağlantılar
Extreme Haribo Giallo For Dummies Immoral Tales Kahramanlar Sinemada Korkucu Once upon in a time in Western Öteki Sinema Sinematik Ters Ninja

İyiKötüFilm Feeds


İyiKötüFilm
yeni