iyiköfüfilm

30
Ara
2013

The New York Ripper (1982)

Giallo Korku Filmleri kategorilerinde yayınlandı.

new_york_ripper_posterZombie 2 (1979) ile beraber Amerika semalarına kanat çırpan Lucio Fulci’nin burada çektiği filmlerden biri de The New York Ripper. Tipik İtalyan giallosu ve Amerikan slasher’ının hibriti niteliğindeki filmde bu havayı ilk bakışta sezmek mümkün.

Filmin senaryosu Gianfranco Clerici, Lucio Fulci, Gene Luotto, Vincenzo Mannino ve Dardano Sacchetti’ye ait. Filmi izlediğinizde bu beş adamı azılı birer kadın düşmanı olarak görmeniz olası. Filmin gösterime çıktığı dönemlerde aldığı en büyük eleştiri kadına yönelik şiddet konusunda özendirici olması yönündeydi. Asıl kahramanımız hariç öldürülen tüm kadınlar takındıkları davetkar tavırla adeta ölümü hakediyormuş duygusunu uyandırıyor.

Filmimiz bir adam ve köpeğinin ıssız bir yerdeki gezintisiyle açılıyor. Köpek çalılıkların arasında kaybolur ve ağzında bir kadın eliyle görünür. Bundan sonraki sahnelerde bir çok kadın cinayeti beyazperdeye yansımakta. Striptizci, teşhirci bir üniversite öğrencisi ve seks düşkünü evli bir kadın vahşi şekilde öldürülür. Bu cinayetleri araştırmak ve ördek sesli katili bulma görevi New York polis departmanından dedektif Fred Williams’a verilmiştir.

The New York Ripper, Fulci’nin 70’li yılların sonlarında başladığı gore furyasının önemli işlerinden biri. Vahşi cinayet sahneleri, güzel kurbanları ve akıllardan çıkmayacak ayak mastürbasyonu sahnesiyle unutulmazlar arasında.  (daha&helliip;)


5
Ara
2010

Lucio Fulci (1927-1996)

Kavram-Kuram-Fenomen kategorilerinde yayınlandı.

Lucio Fulci (17 Haziran 1927 –  13 Mart 1996) İtalyan yönetmen, senaryo yazarı ve aktördür.  Polisiye filmler, kovboy filmleri ve komedi tarzı çeşitli filmler çektiği halde Zombi 2 (1979) ve The Beyond (1981) isimli vahşet yapımları ile bilien Fulci, Herschell Gordon Lewis tarafından kendisine takılan “Vahşetin Babası” (Godfather of Gore) lakabıyla tanınır.

Yaşamı ve Kariyeri

Fulci 1927 yılında Roma’da doğmuştur. Üniversitede tıp eğitimi alıp bir süre sanat eliştirmeni olarak çalışan Fulci, senaryo yazarı olarak sinema kariyerini yeğlemiş, daha sonraları yönetmen olarak genellikle komedi türünde çalışmıştır. İlk başlarda 1960’ların ortalarına kadar Fulci, çoğunluğunda Franco ve Ciccio’nun İtalyan komedi takımının rol aldığı bir düzineden fazla komedi filmi yönetmiştir.

1969 yılında, vahşet ve din tasvirleriyle tartışmalara yol açan ve ticari yönden başarılı polisiyeler (Lizard in a Woman’s Skin ve The Psychic) ile aksiyon filmleriyle (White Fang ve The Four of the Apocalypse) gerilim alanına yönelmiştir. Lizard filmindeki uzuvları kesilmiş hayvanlar ve hayvan deney odalarını içeren özel efektler o kadar gerçekçiydi ki, bunların yapay köpek kuklaları (Carlo Rambaldi isimli özel efekt üstadı tarafından yapılmışlardır) olduğunu ispat edip, gerçek hayvanlar olmadığını açıklayana dek mahkemelerde süründü ve hayvan vahşeti ile suçlandı.

Ülkesinde onu şöhrete kavuşturan ilk film, iğneleyici bir toplum eleştirisi ve yönetmenin markalaşacak vahşet anlayışının karışımı olan Don’t Torture a Duck isimli yapımdı. Fulci Katolik bir anlayışla yetiştirilmişti ve kendini bir Katolik olarak adlandırırdı. Buna rağmen, bazı filmlerinde (Beatrice Cenci ve Don’t Torture A Duckling gibi) anti-Katolik bir görüntü oluşturduğundan, Marksist olduğu düşünüldü. Filmlerinin birinde bir rahip katil ruhlu bir çocuk katili olarak tarif edilmiş, bir başka filmde ise kendini asarak intihar eden ve şeytan olarak reenkarne olan bir başka rahip yer almıştır. (daha&helliip;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İyiKötüFilm Hakkında
İyiKötüFilm Röportajlar
İyiKötüFilm Bağlantılar
Extreme Haribo Giallo For Dummies Immoral Tales Kahramanlar Sinemada Korkucu Once upon in a time in Western Öteki Sinema Sinematik Ters Ninja

İyiKötüFilm Feeds


İyiKötüFilm
yeni