iyiköfüfilm

17
Eyl
2009

Faster, Pussycat! Kill! Kill! (1965)

İstismar Filmleri kategorilerinde yayınlandı.

faster-pussycat-kill-killFaster, Pussycat!Kill!Kill! yönetmenliğini Russ Meyer’in yaptığı, senaryosu ise yine Russ Meyer ve Jack Moran’a ait 1965 yapımı bir istismar filmi.

Billie (Lori Williams), Rosie (Haji) ve Varla (Tura Satana) macera arayan üç dansçıdır. Çölde araba yarışları sırasında Tommy (Ray Barlow) ve kız arkadaşı Linda (Susan Bernard) ile tanışırlar. Tommy’i öldürdüktan sonra kız arkadaşı Linda’ya çeşitli işkenceler yaparlar. Gittikleri bir benzin istasyonunda yaşlı bir adam (Stuart Lancaster) ve oğluna (Dennis Busch) rastlarlar. Kızların yaşlı adamın sahibi olduğu çiftliğe gitmesiyle macera başlar.

Russ Meyer’in bu siyah beyaz kadına şiddeti içeren filmi gösterildiği 1965 yılında izleyici üzerinde çok da büyük bir etki yapmamıştı. Meyer, 1959 yılında yaptığı The Immoral Mr.Teas ile büyük bir çıkış yapmış, 1968 yapımı Vixen’in başarısı ile de herkesçe tanınan bir isim haline gelmişti. Bu iki önemli filmin arasında kalan dönemlerde yaptığı filmler, bazıları yaptığı en iyi işler arasında olsa da izleyici üzerinde çok fazla etki yaratmayı başaramadı. Fakat Faster, Pussycat!Kill!Kill! Meyer’in en iyi işlerinden birisi. Gerçek bir kült film olarak popüler kültürün önemli bir ürünü olan bu film için John Waters 1981 yılında yazdığı otobiyografisi Shock Value’da : ‘Faster, Pussycat!Kill!Kill! hiç şüphe yok ki şimdiye kadar yapılmış en iyi film. Bundan sonra da ondan daha iyi olacak başka bir film yapılamayacak.’ diye yazmış. Waters’a göre Russ Meyer seks filmlerinin Einstein’ı. (daha&helliip;)


20
Haz
2009

Japon Pembe Filmleri

Kavram-Kuram-Fenomen kategorilerinde yayınlandı.

bondage_of_lust_1968_poster_0160’lı yıllarda Japon sineması çıkmaza girmiş ve Samuray filmleri fazla ilgi görmemeye başlamıştı. Bu sebeple Japon film şirketleri yeni arayışlar içine girdiler. Bu şirketlerden Nikkatsu, stüdyo yöntemiyle çekilen ve Roman Porno da denilen filmlere yöneliyordu. (Daiei, ve Toei dönemin diğer ünlü film şirketlerdir.)

Japonya’daki sansür sistemi kadın ve erkeğin cinsel birleşmesini ve cinsel organlarının görünmesini yasaklamıştı. Filmlerde bu kareler flulaştırılarak gösteriliyordu. Fakat bu sansür sistemi belkide kadına karşı uygulanan en sert sadomazoşist arzuları gösteren sahnelere izin veriyordu.

Pembe filmleri kendi içlerinde ikiye ayırmak mümkün: Pinku Eiga ve Pinku Violance. Pinku Eiga’da kadına olan şiddet cinsellikle yoğrulurken Pinku Violance filmlerinde ise yine aşırı cinsellik ve kadına karşı şiddetin yanında bu şiddete maruz kalan kadınların kanlı intikam hikayeleri de anlatılmaktadır.

Sansür sistemi bu tarz filmlerin Japonya’nın dünya üzerindeki prestijini zedeleyeceği düşüncesiyle yurt dışında dağıtımına ve festivallerde gösterilmesine izin vermiyordu. Meraklıları dışında uzun bir süre sinemaseverler bu filmlerden ya haberdar olamadı ya da haberdar olduğu halde ulaşamadı. 90’lı yılların sonu ve 2000’li yılların başından itibaren bazı Amerikan video şirketlerinin bu filmleri DVD olarak piyasaya sürmesi ve internetle birlikte bilgiye ulaşılabilirliğin artmasıyla birlikte dünya pazarında Pinku filmlerine olan ilgi de çığ gibi büyümeye başlamıştır.

(daha&helliip;)


İyiKötüFilm Hakkında
İyiKötüFilm Röportajlar
İyiKötüFilm Bağlantılar
Extreme Haribo Giallo For Dummies Immoral Tales Kahramanlar Sinemada Korkucu Once upon in a time in Western Öteki Sinema Sinematik Ters Ninja

İyiKötüFilm Feeds


İyiKötüFilm
yeni