iyiköfüfilm

23
Eki
2011

Il sesso del diavolo (1971)

Korku Filmleri kategorilerinde yayınlandı.

Ayhan Işık 70’li yılların başında L’amico del padrino (1972), La mano che nutre la morte (1974) ve Le amanti del mostro (1974) gibi İtalyan korku filmlerinde yer almıştır. İtalyan korku filmlerinde sinemamızdan sadece Ayhan Işık gibi bir Jönümüzün oynadığını düşünürken Il sesso del diavolo (1971) filmiyle Fikret Hakan’ın da karşımıza çıkması benim açımdan büyük bir sürpriz oldu. Bunu gördükten sonra filmi aramama rağmen maalesef filmin kayıp İtalyan korku filmleri arasında olduğunu öğrendim.

Fikret Hakan’ın uluslararası piyasadaki ilk filmi Roger Corman’ın yönetmenliğini yaptığı Target: Harry (1969) filmidir. Filmde küçük bir rolde oynayan Fikret Hakan oynayacağı bir sonraki uluslararası film olan You Can’t Win ‘Em All (1970) için de bir kapı aralıyordu. You Can’t Win ‘Em All’da Tony Curtis ve Charles Bronson gibi yıldızlarla izleyici karşısına çıkan Fikret Hakan daha sonra Columbia film şirketiyle anlaşır ve bir süre Londra’da yaşar.

İlerleyen dönemlerde bir Türk-İtalyan projesi olan Il sesso del diavolo filmiyle bir kez daha uluslararası piyasada yer alır. Filmde Fikret Hakan dönemin Avrupa piyasasında popüler olan Rossano Brazzi ve Sylva Koscina gibi isimlerle boy gösterir.

O dönemde avantür bir film olarak nitelendirilen Il sesso del diavolo tipik bir İtalyan Erotik-Korku filmidir. Tatil için Türkiye’ye gelen Andrea ve Barbara boğazda bir yalı kiralarlar. (daha&helliip;)


12
Tem
2011

So Sweet, So Dead (1972)

Giallo kategorilerinde yayınlandı.

So Sweet, So Dead yönetmenliğini Roberto Bianchi Montero’nun yaptığı 1972 yapımı bir giallo. Film orijinal ismi “Rivelazioni di un Manıaco Sessuale al capo della Squardra Mobile” ın yanı sıra “The Slasher is the sex Maniac” ve “Penetration” gibi isimlerle de biliniyor.

Filmde bir seri katil, İtalya’nın jet-setine mensup ailelerin kocalarını aldatan sadakatsiz eşlerini öldürmektedir. Katil, klasik giallolarda olduğu gibi kimliğini gizleyen siyah yağmurluk, siyah deri eldivenler, siyah bir fötr şapka ve başında da yüzünü kapatan siyah bir çorap giymektedir. Zina yapan eşleri sevgilileri ile beraberken fotoğraflayan katil, kadınları öldürdükten sonra cesetlerin yanına bu fotoğrafları da bırakır. Bir nevi kurbanların aslında masum olmadığını belirten bir mesajdır bu. Bu olayları soruşturan komiser Capuana (Farley Granger) ise aslında kurbanlarla aynı sınıftan bir adamdır. Karısı Barbara Capuna (Sylva Koscina) vasıtasıyla kurbanları tanımaktadır. Soruşturma devam ederken kasabanın zengin, kocalarını aldatan kadınları arasında tedirginlik had safhaya çıkar. Bu arada soruşturmada polise, cesetlere otopsi yapan doktor da yardım eder.

Film için öldürülen kadınların masum olmadığının belirtilmesi açısından ahlaki bir boyutu olduğunu veya kadın düşmanlığı yaptığını söyleyen kritikler yok değil. Fakat kadın düşmanlığı oldukça abartılı bir yorum. Ahlaki yönü ele aldığımızda ise şöyle de bir durum var, eşleri tarafından ihanete uğrayan kocalara da izleyicinin sempati duyması sağlanmamış. Kaldı ki kurban eşlerinin arasında başka kurban kadınlarla ilişki yaşayan adamlar var. (daha&helliip;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İyiKötüFilm Hakkında
İyiKötüFilm Röportajlar
İyiKötüFilm Bağlantılar
Extreme Haribo Giallo For Dummies Immoral Tales Kahramanlar Sinemada Korkucu Once upon in a time in Western Öteki Sinema Sinematik Ters Ninja

İyiKötüFilm Feeds


İyiKötüFilm
yeni