iyiköfüfilm

Sex&Fury, yönetmenliğini Norifumi Suzuki’nin yaptığı 1973 yapımı bir Japon Pink Violence filmi. Şiddet, intikam ve soft-core bir pornografi barındıran film, 70’li yılların Japon istismar sinemasının bir başyapıtı, Japon Pink Violence türünün de doruk noktası. Sex&Fury için birçok açıdan “eşsiz” tanımı kullanılabilir. Ocho karakterini canlandıran Reiko Ike’nin performansı, karakterlerin bir çizgi romandan çıkmış izlenimi veren halleri, görüntü ve atmosfer, dövüş sahnelerindeki koreografi ve bol kanlı ve erotik ultra şiddetli sahneler ustaca filmde kendine yer bulmuş.

Filmin hikayesine gelince, Ocho Inoshika gözü önünde babasının Yakuzalar tarafından öldürülüşüne şahit olur ve içinde babasının katillerine karşı duyduğu intikam ateşiyle büyür. Genç bir kadın olduğunda ise o masum küçük kız yerini çok iyi kılıç kullanan, kumarbaz bir hırsıza bırakmıştır. Yine bir kumarbaz olan arkadaşı öldürülürken, son isteği olarak Ocho’dan geneleve satılan kız kardeşini kurtarmasını ister. Ocho bu teklifi kabul eder ve kızı kurtarmaya karar verir. Fakat çıktığı bu yolculuk onu aynı zamanda babasının da katillerine götürür.

Sex&Fury de başrolde oynayan Reiko Ike’nin yanı sıra Thriller-A Cruel filminde de yer alan bir istismar sineması ikonu Christina Lindbergh de oynuyor. Lindbergh 1950 yılında İsveç’de doğmuş bir aktris. Oyunculuğun yanı sıra modellik ve gazetecilik kariyeri de olan Lindberg, İsveç’in en tanınmış istismar film yıldızı. (daha&helliip;)


14
May
2010

İstismar Filmleri

İstismar Filmleri Kavram-Kuram-Fenomen kategorilerinde yayınlandı.

Exploitation film genellikle dehşet verici konular ‘istismar edilerek’ geliştirilen bir film türüdür. “Exploitation” terimi film piyasasında oldukça yaygındır; promosyon ve reklam anlamında her türden film için kullanılır. Bu filmler büyük bir star, özel efektler, seks, şiddet, romantizm gibi bir anlamda sömürecek konulara ihtiyaç duyarlar.  Buna rağmen bir exploitation filmi ağırlıklı olarak sansasyonel reklamcılığa ve filmin gerçek kalitesinden ziyade tasvir edilen konunun geniş ve dehşet verici bir şekilde abartılı aktarımına dayanır. Exploitation filmleri genellikle her bakımdan düşük kalitede filmlerdir. Ancak durum her zaman böyle değildir. Exploitation filmleri bazen ciddi anlamda ilgi toplar ve popüler olurlar.

Tarihçe

Exploitation filmlerde, müstehcen ya da açık seçik seks sahneleri, sansasyonel şiddet, hap kullanımı, çıplaklık, tuhaf ve korkutucu şeyler, kan, gariplik, yıkım, isyan ve kargaşa en önemli özelliklerdendir. Bu tür filmler sinemacılığın ilk günlerinden beri çekilse de ABD ve Avrupa’da genel anlamdan sansürün ve sinema kurallarının yumuşaması ile birlikte, 1960 ve 70’lerde popülerleşmişlerdir. Ayrıca yapımcılar televizyon nedeniyle kaybettikleri izleyicinin ilgisini çekmek için sansasyonel öğeler kullanmıştır. Çoğu tiyatrolarda oynanamayacak ve ABD’de NC-17 derecesi alamayacak denli düşük bütçeli filmlerdir. 1990’lardan beri exploitation filmler, türü para-sinema olarak adlandıran akademik çevrelerin de dikkatini çekmektedir.

Exploitation” sözcüğü çok geniş anlamda tanımlanır ve filmin asıl içeriğinden ziyade seyircinin filmi algılaması ile ilgilenir. Hays Code’u geçemeyen sanat filmleri ve exploitation filmler genelde aynı salonlarda gösterildiği için ilgi çekici malzeme ve sanatsal içerik genelde bir aradadır. Explioitation filmler, filmlerinde saldırganlık öğesi baskın olan ve “saygın olmayan” malzemeyi cesurca işleyen ünlü Avrupalı yönetmenler Derek Jarman, Luis Buñuel, ve  Jean-Luc Godard sayesinde gelişmiştir. Stanley Kubrick‘in A Clockwork Orange, Tod Browning‘in Freaks ve Roman Polanski‘nin Repulsion filmi dâhil olmak üzere klasik olarak adlandırılan pek çok filmde seks, şiddet ve exploitation filmleri ile bağdaştırılan şok vardır. Buñuel’in Un chien andalou filmi modern splatter filmine özgü öğeler içermektedir.  Eğer Carnival of Souls Avrupa’da çekilmiş olsaydı sanat filmi olarak, öte yandan Eyes Without a Face Amerika’da çekilseydi düşük bütçeli bir korku filmi diye sınıflandırılacağı iddia edilmektedir. Sanat filmlerinin ve exploitation filmlerinin seyircisi Hollywood’un sunduklarını genelde reddeder. (daha&helliip;)


İyiKötüFilm Hakkında
İyiKötüFilm Röportajlar
İyiKötüFilm Bağlantılar
Extreme Haribo Giallo For Dummies Immoral Tales Kahramanlar Sinemada Korkucu Once upon in a time in Western Öteki Sinema Sinematik Ters Ninja

İyiKötüFilm Feeds


İyiKötüFilm
yeni