iyiköfüfilm

2
Nis
2012

Andy Warhol’s Trash (1970)

B-Film İstismar Filmleri kategorilerinde yayınlandı.

Trash, yönetmenliği ve senaryosu Paul Morrissey’e ait 1970 yapımı bir Amerikan filmi. Başrollerinde Joe Dallesandro, transseksüel oyuncu Holly Woodlawn ve Jane Forth’un oynadığı film Andy Warhol’s Trash ismiyle de biliniyor. Joe Dallesandro, The Loves of Ondine, Lonesome Cowboys ve Flesh gibi Andy Warhol-Paul Morrissey filmlerinde rol almış bir oyuncu ve Morrissey’in gözde yıldızlarından. Dallesandro her ne kadar ana akım filmlerde yer almış bir yıldız olmasa da 20.yy Amerikan underground filmlerinin en ünlü erkek seks sembollerinden birisi ve aynı zamanda gay kültürünün de.

Pop Art akımının en önemli temsilcisi olan Andy Warhol, bilindiği üzere resim, müzik, heykel ve film alanında ürünler vermiş bir sanatçı. Çalışmalarını The Factory isimli stüdyosunda gerçekleştiren Warhol, yönetmen Morrissey ile ortaklaşa filmlere imza attı. Warhol’un süperstarı olarak da bilinen Morrissey’in filmlerindeki cesur ve avangart yaklaşımı Warhol ve The Factory ile olan birlikteliğine de bağlı aslında.

Andy Warhol, Paul Morrissey ve Joe Dallassendro işbirliğinin üçlemesi olan Flesh, Trash ve Heat filmlerinin ikincisi olan Trash, bir eroin bağımlısı olan Joe’nun (Joe Dallesandro) kız arkadaşıyla (Holly Woodlawn) olan problemli ilişkisi çevresinde gelişiyor. Filmde bolca grafik seks sahneleri, uyuşturucu kullanımı ve çıplaklık görmek mümkün. (daha&helliip;)


20
Eyl
2011

Andy Warhol’dan Frankenstein ve Dracula

Korku Filmleri kategorilerinde yayınlandı.

1960’lı yılların ikinci yarısından itibaren Andy Warhol fabrikasının sinema cephesindeki faaliyetleri yürüten yönetmen Paul Morrissey; Warhol’un gölgesinin fazlasıyla hissedildiği birkaç filmden sonra en önemli çıkışını Flesh, Trash ve Heat filmlerinden oluşan “Et Üçlemesi”yle yapar. Amerikan rüyasının orta yerinde düşkün yaşamları anlatan üçlemede karakterler, Morrissey’in acımasız kara mizahının şiddetiyle silikleşerek yok olmaya yüz tutarlar. Seyircinin tedirginlikle sezinlediği yoksunluk halleri (ten, tutku, amaç eksikliği), perde üzerindeki boşluğu büyütür. Film biter. Boşluğun uzamdaki arayışı devam eder yine de. Geride bıraktığı boşluğun farkındadır seyirci ama kendi arayışına dönmek zorundadır. Morrissey’in ahlaki çıkarımlarının ya da özgürlük anlayışının aksadığı pek çok yön var olsa da (sağ kanada ait görüşleri nedeniyle belki), anlatımındaki müdahalesiz (uyuşuk?) kamerasının seyirciye sağladığı düşünme payının hakkını vermek gerek.

Politik olarak nitelendirebileceğimiz birkaç filmden sonra Morrissey, Warhol’dan aldığı vizeyle İtalya’da iki film yapar. Andy Warhol’s Frankenstein (Flesh For Frankenstein, 1973) ve Andy Warhol’s Dracula (Blood For Dracula,1974). Yönetmenin amacı kendi sinema anlayışını tür filmine uygulamaktır.   (daha&helliip;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İyiKötüFilm Hakkında
İyiKötüFilm Röportajlar
İyiKötüFilm Bağlantılar
Extreme Haribo Giallo For Dummies Immoral Tales Kahramanlar Sinemada Korkucu Once upon in a time in Western Öteki Sinema Sinematik Ters Ninja

İyiKötüFilm Feeds


İyiKötüFilm
yeni