iyiköfüfilm

Sexual aberration - sesso perverso (1979)Bruno Mattei’nin yönetmenliğini yaptığı film izleyici tarafından en çok Libidomania ismiyle bilinmekte. Birçok filmden sahnenin biraraya getirildiği filmin türü mondo. Birçok fetiş unsurun, seks showun, çıplaklığın yer aldığı film cinsellik üzerine kurgulanmış.

Mondo filmleri sömürü belgeselleri olarak tanımlamak mümkün. Genellikle tabu konuların işlendiği mondo filmleri için shockumentary terimi de kullanılmakta. Orijinal belgesel çekimleri gibi yansıtılmaya çalışılan sahneler aslında bir kurgunun ürünü olarak mondo filmlerde karşımıza çıkıyor.

Filmin yönetmeni Bruno Mattei ise geniş bir yelpazede filmler üreten bir isim. İstismar sinemasının birçok alt türüne ait filmlere imza atan Mattei, zaman zaman Vincent Dawn ismini de kullanmakta.

Başrollerinde Norbert Gastell, Esther Moser ve Mimmo Poli’nin yer aldığı filmde bir anlatıcının soğukkanlı anlatımıyla seksüel aktiviteler üzerine sözde bilimsel bir kurgu yaratılmaya çalışılmış. İlk olarak bir adamın iki Asyalı maskeli kadın ile olan ilişkisi gözler önüne seriliyor. Farklı yaşam tarzlarına tanık olduğumuz filmde eşcinsellikten, cinsiyet değiştirme operasyonuna kadar birçok konu sunuluyor.

Kendi ülkesi İtalya’da sansür problemi ile karşı karşıya kalan filmin Alman versiyonunda filmi sansürsüz izleyebilmek mümkün. Bu sebeple filmi Almanca dublajlı izlemek durumunda kalıyoruz. Film bu sebeple zaman zaman Alman pornosu hissi uyandırıyor izleyici üzerinde.  (daha&helliip;)


6
Şub
2012

Mondo Filmleri

Kavram-Kuram-Fenomen kategorilerinde yayınlandı.

Mondo filmleri (mondo; İtalyancada dünya anlamına gelir), zaman zaman sözde-belgesellere benzerlik gösteren genellikle sansasyonel konular, sahneler ve durumları anlatan  sömürü belgeselleridir. Mondo filmlerinin ortak özellikleri ölüm ve seks gibi tabu konuları içermeleri, ırkçılıkla suçlanan yabancı kültürleri anlatmaları ve  orjinal belgesel çekimleri gibi yansıtılan kurgulanmış sekansları barındırmalarıdır. Zamanla bu filmler hem gerçek hem kurgusal olarak ölmek üzere olan ve ölülerin çekimlerine daha da yoğunlaşmaya başlamıştır. “Shockumentary” terimi de bu türü tanımlamak için kullanılmaktadır. (daha&helliip;)


14
May
2010

İstismar Filmleri

İstismar Filmleri Kavram-Kuram-Fenomen kategorilerinde yayınlandı.

Exploitation film genellikle dehşet verici konular ‘istismar edilerek’ geliştirilen bir film türüdür. “Exploitation” terimi film piyasasında oldukça yaygındır; promosyon ve reklam anlamında her türden film için kullanılır. Bu filmler büyük bir star, özel efektler, seks, şiddet, romantizm gibi bir anlamda sömürecek konulara ihtiyaç duyarlar.  Buna rağmen bir exploitation filmi ağırlıklı olarak sansasyonel reklamcılığa ve filmin gerçek kalitesinden ziyade tasvir edilen konunun geniş ve dehşet verici bir şekilde abartılı aktarımına dayanır. Exploitation filmleri genellikle her bakımdan düşük kalitede filmlerdir. Ancak durum her zaman böyle değildir. Exploitation filmleri bazen ciddi anlamda ilgi toplar ve popüler olurlar.

Tarihçe

Exploitation filmlerde, müstehcen ya da açık seçik seks sahneleri, sansasyonel şiddet, hap kullanımı, çıplaklık, tuhaf ve korkutucu şeyler, kan, gariplik, yıkım, isyan ve kargaşa en önemli özelliklerdendir. Bu tür filmler sinemacılığın ilk günlerinden beri çekilse de ABD ve Avrupa’da genel anlamdan sansürün ve sinema kurallarının yumuşaması ile birlikte, 1960 ve 70’lerde popülerleşmişlerdir. Ayrıca yapımcılar televizyon nedeniyle kaybettikleri izleyicinin ilgisini çekmek için sansasyonel öğeler kullanmıştır. Çoğu tiyatrolarda oynanamayacak ve ABD’de NC-17 derecesi alamayacak denli düşük bütçeli filmlerdir. 1990’lardan beri exploitation filmler, türü para-sinema olarak adlandıran akademik çevrelerin de dikkatini çekmektedir.

Exploitation” sözcüğü çok geniş anlamda tanımlanır ve filmin asıl içeriğinden ziyade seyircinin filmi algılaması ile ilgilenir. Hays Code’u geçemeyen sanat filmleri ve exploitation filmler genelde aynı salonlarda gösterildiği için ilgi çekici malzeme ve sanatsal içerik genelde bir aradadır. Explioitation filmler, filmlerinde saldırganlık öğesi baskın olan ve “saygın olmayan” malzemeyi cesurca işleyen ünlü Avrupalı yönetmenler Derek Jarman, Luis Buñuel, ve  Jean-Luc Godard sayesinde gelişmiştir. Stanley Kubrick‘in A Clockwork Orange, Tod Browning‘in Freaks ve Roman Polanski‘nin Repulsion filmi dâhil olmak üzere klasik olarak adlandırılan pek çok filmde seks, şiddet ve exploitation filmleri ile bağdaştırılan şok vardır. Buñuel’in Un chien andalou filmi modern splatter filmine özgü öğeler içermektedir.  Eğer Carnival of Souls Avrupa’da çekilmiş olsaydı sanat filmi olarak, öte yandan Eyes Without a Face Amerika’da çekilseydi düşük bütçeli bir korku filmi diye sınıflandırılacağı iddia edilmektedir. Sanat filmlerinin ve exploitation filmlerinin seyircisi Hollywood’un sunduklarını genelde reddeder. (daha&helliip;)


İyiKötüFilm Hakkında
İyiKötüFilm Röportajlar
İyiKötüFilm Bağlantılar
Extreme Haribo Giallo For Dummies Immoral Tales Kahramanlar Sinemada Korkucu Once upon in a time in Western Öteki Sinema Sinematik Ters Ninja

İyiKötüFilm Feeds


İyiKötüFilm
yeni