iyiköfüfilm

vhsVHS tasarımları;

2000’li yılların başıyla birlikte Türkiye’de video klüp kültürü de yavaş yavaş yok olmaya başladı. Video klüpler yerini VCD satan dükkanlara oradan da DVD dükkanlarına bıraktı. Günümüzde ise online platformlardan filmleri kiralayıp ya da satın alabiliyoruz.

VHS kültürü günümüzde A.B.D., Avustralya ve İngiltere gibi ülkelerde nispeten canlılığını koruyor. Buralarda lokal video klüpler açılıyor ve video kültürüyle ilgili etkinlikler düzenleniyor. Son yıllarda ise Türkiye’de de ciddi bir VHS koleksiyon kültürü oluşmaya başladı. Özellikle fantastik, korku, bilim kurgu, istismar ve 70’lerin Porno filmlerine ait film kasetleri koleksiyonerler tarafından oldukça fazla rağbet görüyor. (daha&helliip;)


15
Ağu
2010

Ozploitation

Kavram-Kuram-Fenomen kategorilerinde yayınlandı.

Ozploitation, Avustralya yapımı istismar filmlerine ait bir tanımlama. 70ler ve 80ler boyunca istismar türünün farklı alt türlerine ait filmlerle Avustralya’da ve tüm dünyada kendini göstermiştir. Bu alt türler; Sexploitation (Alvin Purple, Pacific Banana), Biker filmleri (Stone), Korku filmleri (Patrick, Long Weekend) ve hatta Kung Fu filmleri (The Man from Hong Kong). Avustralya izleyicisi için bu dönemin en popüler filmleri, Razorback, BMX Bandits ve hem Avustralyalılar hem de diğer ülke izleyicileri için Mad Max filmleridir.

Ozploitation filmleri, 1971 yılında Avustralya’da R Rating isimli sansür ve sınıflandırma sisteminin ortaya çıkmasının ardından yapılmaya başlanmıştır. Bu yıllar aynı zamanda Australian New Wave hareketinin de başlangıç zamanına denk gelir. Ozploitation, New Wave hareketi içinde küçük bir dalga olarak da kabul görmektedir. 80lerin sonuna doğru etkisini kaybeden Australian New Wave hareketi ile birlikte, Avustralya sinemasının yeni bir dönemi başlar: Post New Wave. (daha&helliip;)


14
May
2010

İstismar Filmleri

İstismar Filmleri Kavram-Kuram-Fenomen kategorilerinde yayınlandı.

Exploitation film genellikle dehşet verici konular ‘istismar edilerek’ geliştirilen bir film türüdür. “Exploitation” terimi film piyasasında oldukça yaygındır; promosyon ve reklam anlamında her türden film için kullanılır. Bu filmler büyük bir star, özel efektler, seks, şiddet, romantizm gibi bir anlamda sömürecek konulara ihtiyaç duyarlar.  Buna rağmen bir exploitation filmi ağırlıklı olarak sansasyonel reklamcılığa ve filmin gerçek kalitesinden ziyade tasvir edilen konunun geniş ve dehşet verici bir şekilde abartılı aktarımına dayanır. Exploitation filmleri genellikle her bakımdan düşük kalitede filmlerdir. Ancak durum her zaman böyle değildir. Exploitation filmleri bazen ciddi anlamda ilgi toplar ve popüler olurlar.

Tarihçe

Exploitation filmlerde, müstehcen ya da açık seçik seks sahneleri, sansasyonel şiddet, hap kullanımı, çıplaklık, tuhaf ve korkutucu şeyler, kan, gariplik, yıkım, isyan ve kargaşa en önemli özelliklerdendir. Bu tür filmler sinemacılığın ilk günlerinden beri çekilse de ABD ve Avrupa’da genel anlamdan sansürün ve sinema kurallarının yumuşaması ile birlikte, 1960 ve 70’lerde popülerleşmişlerdir. Ayrıca yapımcılar televizyon nedeniyle kaybettikleri izleyicinin ilgisini çekmek için sansasyonel öğeler kullanmıştır. Çoğu tiyatrolarda oynanamayacak ve ABD’de NC-17 derecesi alamayacak denli düşük bütçeli filmlerdir. 1990’lardan beri exploitation filmler, türü para-sinema olarak adlandıran akademik çevrelerin de dikkatini çekmektedir.

Exploitation” sözcüğü çok geniş anlamda tanımlanır ve filmin asıl içeriğinden ziyade seyircinin filmi algılaması ile ilgilenir. Hays Code’u geçemeyen sanat filmleri ve exploitation filmler genelde aynı salonlarda gösterildiği için ilgi çekici malzeme ve sanatsal içerik genelde bir aradadır. Explioitation filmler, filmlerinde saldırganlık öğesi baskın olan ve “saygın olmayan” malzemeyi cesurca işleyen ünlü Avrupalı yönetmenler Derek Jarman, Luis Buñuel, ve  Jean-Luc Godard sayesinde gelişmiştir. Stanley Kubrick‘in A Clockwork Orange, Tod Browning‘in Freaks ve Roman Polanski‘nin Repulsion filmi dâhil olmak üzere klasik olarak adlandırılan pek çok filmde seks, şiddet ve exploitation filmleri ile bağdaştırılan şok vardır. Buñuel’in Un chien andalou filmi modern splatter filmine özgü öğeler içermektedir.  Eğer Carnival of Souls Avrupa’da çekilmiş olsaydı sanat filmi olarak, öte yandan Eyes Without a Face Amerika’da çekilseydi düşük bütçeli bir korku filmi diye sınıflandırılacağı iddia edilmektedir. Sanat filmlerinin ve exploitation filmlerinin seyircisi Hollywood’un sunduklarını genelde reddeder. (daha&helliip;)


22
Nis
2009

Neon Maniacs (1986)

Korku Filmleri kategorilerinde yayınlandı.

neon-maniacs

Neon Maniacs bir 80ler korku filmi. Ve bana bir diğer 80ler Rick Sloane filmi Hobgoblins’i (1988) anımsattı. Neon Maniacs uzun süre IMDb’de en kötü 100 listesinde yer alıyordu. Fakat sanıldığının aksine okadar da kötü bir film değil. Eğlenceli ve yer yer de korkunç olmayı başarabiliyor.

Neon Maniacs’taki yaratıklar sanki Mad Max filminden fırlamış gibi. Bu Post-Apokaliptik yaratıklar niye ve hangi amaçla orda bilinmemekle birlikte yaratıkların Gremlinler gibi sudan etkilendikleri belirtmekte fayda var. Yaratıklar sadece gece dışarı çıkıyorlar ve Golden Gate köprüsünün altında yaşıyorlar. (yaratıkları yok etmenin tek yolu su ve suya çok yakın yaşıyorlar… ilginç.)

Filmin açılış sahnesinde akşam vakti Golden Gate köprüsünün altında balık tutan bir adamı görüyoruz. Sonra adam eve doğru yola koyulurken Neon yaratıklarının vahşi saldırısına uğruyor. Daha sonra filmdeki esas kızımız Natalie ve arkadaşlarının birlikte olduğu bir minibüse konuk oluyoruz. Gençler parkta eğlenmektedirler ve Neon Manyakların hedefi olurlar. Bu saldırıdan kurtulan Natali daha sonra yaratıklar tarafında takip edilmeye başlar. (daha&helliip;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İyiKötüFilm Hakkında
İyiKötüFilm Röportajlar
İyiKötüFilm Bağlantılar
Extreme Haribo Giallo For Dummies Immoral Tales Kahramanlar Sinemada Korkucu Once upon in a time in Western Öteki Sinema Sinematik Ters Ninja

İyiKötüFilm Feeds


İyiKötüFilm
yeni