iyiköfüfilm

 

Tolga Demirtaş: Öncelikle bize bir araya gelme hikayenizden bahseder misiniz?

Bruno Forzani: Amer” i yapmadan önce zamanımız olduğunda kısa filmler yapan bir kitap satıcısı (Helene) ve projeksiyoncuyduk (Bruno). Ve giallonun etrafında dönen 5 kısa film deneyimimiz oldu. Kişisel konularımızı giallo’nun dünyasını ve sinematografik dilini kullanarak geliştirmeye çalıştık. Bu kısa filmler hiç parasız yapıldı, kendi dairemizde, her zaman aynı ekiple (aynı zamanda Amer’de de olan 4 arkadaş). Amer ise kısa filmlerle başladığımız işin bir devamı niteliğinde.

Tolga Demirtaş: Giallo’ya ilginiz ne zaman başladı ve bu ilgiyi bir filme taşıma fikri nasıl ortaya çıktı?

Bruno Forzani: Her şey henüz 8 yaşımdayken başladı. Videocuda Tenebrae’nin posterini gördüm ve bu ölü mavi kadın tam olarak beni büyülemişti. Birkaç yıl sonra, bir slasher hayranıyken türden sıkıldım çünkü sonunda her zaman aynı şey oluyordu ve cinayet sahneleri (bir slasherın ana ilgi konusu) gittikçe temizlendi. Videocuda çalışan İtalyan bir gence bana yeni bir şeyler vermesini söyledim ve o da bana Tenebrae’yi verdi. Seviye çok yüksekti ve istismar bir sanat olmuştu!

Hélène Cattet: Bruno ile tanıştıktan sonra, benim giallo filmlerini keşfetmemi sağladı. Eğlence ve deneysel olanı harmanlayan eşsiz bir sinema türüydü benim için. Her ne kadar bu istismar filmlerinde de olsa, inanılmaz sahneler çekilmesine olanak tanıyan bir özgürlük ve cesaret ruhu vardı. İşte bizim sevdiğimiz bu ruh ve bu bize film yapma inancını verdi. (daha&helliip;)


29
Kas
2010

Amer (2009)

Giallo Korku Filmleri kategorilerinde yayınlandı.

Siz de benim gibi düşünüyorsanız, muhtemelen bu filme şu cümleyle başlayacaksınız, “ANA’ya neler oluyor böyle?” Ses parçaları hayatınızda karşılaşacağınız çoğu filmden farklı olarak sizi neredeyse üstün bir işitme ya da işitsel bir tedirginlik haline sokan her sesle, hareketle haykırıyor. Filmin özeti hakkında bir fikir edinmek için bir kaç dakika içinde kendimi TV’nin karşısında hareketsiz halde buldum. Bu bana her şeyi yeterince açıklayamamış olsa da… bu birşeyleri izleyicilerin yorumuna bırakan sürrealist başka bir seyrin habercisi mi idi? Belki…

Filmdeki görsel olarak zengin sinematografi inkar edilemez. Aslında, tıpkı resimli roman okuyormuşsunuz hissi veren pek çok usta çekim bulunuyor. Amer, Hélène Cattet ve Bruno Forzani tarafından uyarlanmış ve yönetilmiş Fransız bir drama ve korku giallo filmi. Bava, Argento ve Martino’nun gibi efsanelerin bıraktıklarını topluyor. Başka bir deyişle, Giallo fikrini konu alıyor ve tam bir inançla bu konuyu işliyor. Bu sizin tarzınız olabilir de olmayabilir de, ancak bu türün hiç olmadığı kadar güçlü bir örneğinide bize sunmakta Amer.

Alışılmadık olan şey film boyunca gerçek diyalogların az olmasıdır. Daha çok meydana gelen olaylara ve küçük Ana’yı, hayatının çeşitli sahnelerinde takip eden soğuk korku anlarına sırtınızı dayarsınız. Bu korku öğesi sizin sıradan bir dışavurumunuz değil, daha ziyade bizzat görme eyleminizle derinden ilgilidir. (daha&helliip;)


İyiKötüFilm Hakkında
İyiKötüFilm Röportajlar
İyiKötüFilm Bağlantılar
Extreme Haribo Giallo For Dummies Immoral Tales Kahramanlar Sinemada Korkucu Once upon in a time in Western Öteki Sinema Sinematik Ters Ninja

İyiKötüFilm Feeds


İyiKötüFilm
yeni