iyiköfüfilm

5
May
2014

Rape of the Soul (2006)

İstismar Filmleri kategorilerinde yayınlandı.

Rape of the Soul (2006)Katolik Kilisesinin “Şeytani” Sanatı Gözler Önüne Seriliyor…

Roma Katolik Kilisesinin cinsel istismar skandalı, -bazıları yüzlerce yıl önce yapılmış- sanat eserlerine işlenmiş şeytani ve doğaüstü imgelerle bağdaştırılabilir mi?

Katolik kilisesi karşıtları tarafından değil de kiliseye kendini adamış kişiler tarafından hazırlanan bu yeni belgeselin -“Rape of the Soul”- inanılması güç tezi işte bu.

“Rape of the Soul” New York ve Los Angeles da dahil olmak üzere bazı büyük şehirlerde gösterime girmiştir.

Belgesel, tarihi ve modern dini sanat eserlerinde şeytani, cinsel, doğaüstü ve Katolik kilisesi karşıtı imgelerin süregelen kullanımını gözler önüne seriyor. Filmde ayrıca bu sanat eserlerinin Katolik kilisesinin en yüksek ve en güvenilen mercileri tarafından esrarengiz bir şekilde kabul görmesi de irdelenmektedir.

Piyasaya sürülen içeriğin şeytani ve cinsel imgeler ile şiddet ihtiva etmesi nedeniyle Rape of the Soul 18+ olarak gösterime girmiştir.

Silver Sword International tarafından dağıtımı yapılan film, Katolik kilisesinde cinsel istismarın en büyük nedeni olarak dini sanata işlenmiş cinsel ve şeytani imgelere uzun süre maruz kalmayı göstermektedir.

Cinsel ve doğaüstü imgelerin insan beyni üzerindeki bilinçaltı programlama etkileri ve bunların cinselliği, satanizmi ve okült inançları nasıl teşvik ettiği hakkında detaylı bilgi vermesi için filmde uzman görüşlerine yer verilmiş. Dini eğitim araçları, ilahi kitapları, çocuk kitapları ve dua kitaplarının hepsinin içinde gizlenmiş imgeler olduğu bulunmuştur. (daha&helliip;)


1
Şub
2012

Opera (1987)

Giallo kategorilerinde yayınlandı.

Amerika’da “Terror at the Opera” ismiyle vizyona giren film, 1987 yılında Dario Argento tarafından yazılıp, yönetilmiş bir İtalyan giallo filmi. Başrolleri Cristina Marsillach, Urbano Barberini ve Ian Charleson paylaşıyor.

Film Argento’ya ticari anlamda oldukça getiri sağlamıştır. Zaten filmi de izlediğimiz zaman sinemasal değerini bir kenara bırakıp, “sex-murder” açısından bakılacak olunursa, ticari bir kaygısının olduğunu fark etmememiz mümkün değil. Filmdeki cinayet sahneleri yine filmin genelinde olduğu gibi oldukça başarılı. Filmin türüne yakışır abartılı kamera açıları ve yine abartılı dekorlardan kaçınmamıştır. Şiddet ve müziğin mükemmel uyumu da gözden kaçmıyor ve film boyunca İtalya’nın Rönesans ruhuna yakışır, bir birinden güzel klasik eserleri dinlerken, araya katilin ruhunu yansıtan ve bizi daha da bir telaşa sokan rock soundları girdiğinde tadından yenilmez bir hal alıyor. Opera salonundaki kuşların gözünden çekilmiş sahneler kamera hareketlerinin bir kuş gibi oradan oraya yalpalanması oldukça baş döndürücü, “bu gerilim bitsin de haydi artık odaklansın” diye umutla beklenilebilir. Ayrıca Argento, ilham kaynağı Hitchcock’un röntgenci sinema ruhuna saygı duruşunda bulunmaktan geri kalmamış.

Bir parça da filmin konusuna değinelim. 17 yaşındaki Betty, Verdi’nin Macbeth’indeki (İtalyan besteci Verdi’nin, Shakspeare’in Macbeth’ini temel alarak bestelediği 4 perdelik opera eseri) başrol oyuncusunun ayağını sakatlaması ile bu rolü alma şansı yakalar. (daha&helliip;)


İyiKötüFilm Hakkında
İyiKötüFilm Röportajlar
İyiKötüFilm Bağlantılar
Extreme Haribo Giallo For Dummies Immoral Tales Kahramanlar Sinemada Korkucu Once upon in a time in Western Öteki Sinema Sinematik Ters Ninja

İyiKötüFilm Feeds


İyiKötüFilm
yeni