iyiköfüfilm

3
Kas
2013

Hitchcock9

Duyuru - Etkinlik kategorilerinde yayınlandı.

Hitchcock

Alfred Hitchcock’un ilk yönetmenlik yıllarında çektiği dokuz sessiz film İstanbul Modern iş birliği ile Türkiye’de ilk defa seyirciyle buluşuyor. Yönetmenin 1920’lerdeki sessiz sinema döneminden hayatta kalmayı başarmış bu filmleri, İngiliz Film Enstitüsü (British Film Institute) tarafından onarılıp restore edildi. Enstitü’nün bugüne kadar gerçekleştirdiği bu en kapsamlı ve zor restrorasyon projesi sonucunda hem filmlerdeki hasarlar giderilip görüntü iyileştirildi hem de yeni sahneler keşfedildi. Hitchcock’un bu sessiz filmleri, yönetmenin daha sonra çektiği ve tüm zamanların en meşhur yönetmeni olmasını sağlayan filmlerine ışık tutuyor.

Hitchcock9 başlığı altında toplanan bu filmler arasında Hitchcock’un yönetmenliğini yaptığı ilk film olan Zevk Bahçesi (The Pleasure Garden) ve Hitchcock’un “ilk gerçek Hitchcock filmi” olarak nitelendirdiği Kiracı (The Lodger) yer alıyor. Ayrıca, Aşk Üçgeni (Manxman), Çiftçinin Karısı (The Farmer’s Wife), Hafif Meşrep (Easy Virtue), Ring (The Ring), Şampanya (Champagne), Şantaj (Blackmail) ve Yokuş Aşağı (Downhill) programda yer alan filmlerden. Filmlere, tanınmış sessiz film piyanistleri John Sweeney ve Hakan Ali Toker, ayrıca besteci, ses tasarımcısı ve gitarist Erdem Helvacıoğlu canlı performanslarıyla eşlik edecekler.

Detaylı bilgi için tıklayınız.


9
Şub
2013

Les Diaboliques (1955)

Korku Filmleri kategorilerinde yayınlandı.

diaboliquesles1955Henri-Georges Clouzot tarafından yönetmenliği yapılan “Les Diaboliques”, başrollerini Simone Signoret, Véra Clouzot ve Paul Meurisse’in paylaştığı 1955 yapımı kült bir psikolojik gerilim filmi. Pierre Boileau ve Thomas Narcejac’ın birlikte yazdıkları “Celle qui n’était plus” adlı kitaptan uyarlanan film, nasıl bir başyapıtsa yıllar sonra seyretseniz de aynı heyecanla kendini izletebilir.

Les Diaboliques, Fransız taşrasında bir okulda başlar. Okul müdürü olan Michel (Paul Meurisse), kalp hastası olan eşi Christina’nın (Véra Clouzot) yanında okuldaki öğretmenlerden Nicole (Simone Signoret) ile de ilişki yaşar. Kabadayı ruhlu Michel, sevgilisine de eşine de kötü davranmaktadır. Bu üçlü arasındaki savaş sanatı, stratejik hamlelerle harmanlanmış senaryoyla peliküle dökülür. Ne yazık ki film, 1996 yılında Diabolique adıyla Jeremiah Chechik tarafından yeniden çekilir. Bu sefer başrolleri Sharon Stone, Isabelle Adjani, Chazz Palminteri paylaşmaktadır. 1996 yapımı, kendi etrafında dönen bir yeniden çevrim filminden öteye gidememiştir.

1955 yapımı film, zamanıının hatrı sayılır filmlerinden olarak pek çok söylentiye de konu olmuştur. Amerikalı Film Eleştirmeni ve Senaryo Yazarı Roger Joseph Ebert’in 1995 tarihli “Les Diaboliques” kritiğinde yer verilen bir söylentiye göre Alfred Hitchcock’a gelen mektuplardan birinde şöyle yazmaktadır: “Kızım, ‘Les Diaboliques’ seyrettikten sonra banyo yapmaktan korkuyordu. Şimdi de sizin ‘Psycho’yu izledi. Artık duşa girmekten de korkuyor. Ben onun için ne yapacağım?” Hitchcock’un konuya istinaden cevabı ise şöyle: “Kuru temizlemeciye gönderin.” (daha&helliip;)


19
Ara
2012

Body Double (1984)

İstismar Filmleri kategorilerinde yayınlandı.

Body Double, başrollerini Craig Wasson, Melanie Griffith, Deborah Shelton, Gregg Henry ‘nin paylaştığı Brian De Palma’nın 1984 model gerilim filmi. Alfred Hitchcock’tan slasher filmlere pek çok besin kaynağı bulunan film, De Palma yönetmen sinemasının en önemli yapıtları arasında yer almaktadır. Body Double, pek çok türün bir potada eritildiği kült bir yapım olup “American Psycho”nun da favori filmleri arasındadır.

B filmlerde oyunculuk yapan Jake (Craig Wasson) sevgilisi tarafından aldatılır ve bu travmadan sonra arkadaşının yanına taşınır. Jake’in dikkati karşı evde oturan güzel komşusunun üzerine yönelir ve röntgen mevzuatına giriş yapılır. “Body Double”, hem De Palma sinemasında “Dressed To Kill”le hem de Hitchcock’un “Rear Window”, “Vertigo” filmleriyle hatta “Slumber Party Massacre” gibi slasher klasikleriyle bile harmanlanmıştır. Body Double’dan sonra De Palma, “Carlito’s Way” adlı filminde de bu filme teknik açıdan sıkça göz kırpmaktadır.

Film, Melanie Griffith’in Holly Body isimli punk pornocuyu oynaması, Deborah Shelton’ın karşı komşu Gloria rolüyle melankolik bakışları ve Craig Wasson’un “ben şimdi kendimi nerelere vursam” haliyle akıp giden enfes bir eserdir. Döneminin efsane gruplarından Frankie Goes To Hollywood’un “Relax” şarkısının eşlik ettiği porno film seti ise Body Double unutulmazları arasında hafızalara kazınmaktadır. (daha&helliip;)


27
Nis
2012

“Korku” Nedir?

Kavram-Kuram-Fenomen kategorilerinde yayınlandı.


Dracula (1931) 

Macar oyuncu Bela Lugosi popüler kültürün en ünlü canavarını başarıyla canlandırmıştı.

Korku gerçekliktir. Tasavvurdur. Önünüzde bıçağını kaldırmış bir şekilde bekleyen katille yüzleşmeniz gerektiği gerçeğidir. Yerdeki ölü eşinizdir. Aynadan sarkan et parçasıdır ve ileriden bir kamyonun hızla geldiğini gördüğünüz sokağa topunun peşinden fırlayan çocuktur. Kulağınızın içinden çıkan böcektir. Güç sahibi Nazi’lerdir.

“Korku” ve “dehşet” arasındaki fark nedir? Korku sonradan gelendir. Dehşet ise şüphedir, endişedir. Korkunç bir şey olacağına dair endişelenirsiniz. “O ses neydi?”, “Bebeğim nerede?”, “Erkek arkadaşım?”, “Bu kaşıntı da neyin nesi?”, “Peki ya bu şişkinlik?” Bütün bunlar sizi korkutur. Panik başlar, dehşete düşersiniz. Dehşet kapının arkasındaki şeydir, acının vaadidir. Korku ise düşündüğünüzün gerçeğe dönüşmesidir. Vaadin yerine getirilmesidir.

Sanat ve eğlence olarak korku en başından beri vardı. Aslanların, kaplanların ve ayıların görüldüğü mağara resimlerinden beri. İsa’nın son günleri bir korku hikayesi değil de nedir? Bir kıyım, adaletsizlik, vahşet ve öbür dünya hikayesi değil de nedir? İncil, Kuran, eski Çin ve Japon yazıtları; hepsinde korkutucu ve ruhsal faktörler bulunmaktadır. İnsanoğlunun acı verici sonları ve en kötü korkuları açıkça anlatılmaktadır. Hepsi de son derece gerçek ve kaçınılmaz olan sonumuzun köşe başında bizi beklediğini hatırlatmaktadır. (daha&helliip;)


Eşcinsel temalı filmlerin geçmişi nerdeyse sinema tarihi kadar eskiye uzanır ancak tüm eşcinsellik tarihi gibi bu filmlerin de yorumlanması her zaman tartışmalı olmuştur.

Kadın elbisesi içindeki Chaplin (A Woman,1915), eşcinsel bir imge midir, bir camp imgesi midir yoksa homoseksüelden çok sadece komikliği çağrıştıran bir imge midir?  Sessiz sinema eşcinsel temalarla doludur, her sessiz sinema komedyeninin kadın elbiseleriyle sergilediği performanslardan tutun da Wings (1927) deki Richard Allen ile Buddy Rogers’ın ateşli öpüşmesine, yönetmen Franz Borzage’nin Seventh Heaven (1927) ve Street Angel (1928) gibi filmlerde Charles Farrell’i homoerotik şekillerde kullanması kadar sinema bu örneklerle doludur. Gay Brothers filmindeki danseden adamların sinema tarihindeki ilk homoseksüel çift olduğuna inanılmaktadır ama  bir yandan da eşcinsellik konusundaki kafa karışıklığı o zamanlardaki homoseksüelliğe bakış açısı konusunda soru işaretlerine sebep olmuştur. Bu danseden çift belki de eşcinsellikten çok keyif için bu şekilde dansediyorlardı. (daha&helliip;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İyiKötüFilm Hakkında
İyiKötüFilm Röportajlar
İyiKötüFilm Bağlantılar
Extreme Haribo Giallo For Dummies Immoral Tales Kahramanlar Sinemada Korkucu Once upon in a time in Western Öteki Sinema Sinematik Ters Ninja

İyiKötüFilm Feeds


İyiKötüFilm
yeni