iyiköfüfilm

22
Kas
2013

Cannibal Man (1973)

Korku Filmleri kategorilerinde yayınlandı. Yorum Yok

CannibalmanŞüphesiz bir edebi eseri oluşturmanın en zor yanlarından birisi de ona bir isim vermektir. Bu durum bir sinema filmi için de aynen geçerlidir.  İyi bir isim izleyeceğiniz filmle ilgili temaya ve alt metne vurgu yapmalıdır. A Nightmare on Elm Street ve Texas Chainsaw Massacre bunun en güzel örneklerindedir. Cannibal Man de bu basit yolu kullanarak ilgi çekici olmaya çalışmıştır. İlk bakışta isminin uyandırdığı çağrışımla filmden bol kanlı sahneler, insan eti ile beslenen bir karakter gibi yamyam temalı bir konu beklenebilir. Gerçekte ise durum hiç de düşündüğünüz gibi değil. 

Hikaye sessiz ve yalnız bir adamın, Marcos’un hayatına odaklanıyor. Marcos bir mezbahada çalışmaktadır. Birçok hayvanın gözünün önünde öldürülmesi artık onu rahatsız etmez. Ölüm ve öldürmek onun için artık sıradanlaşmıştır. Lüks bir apartmanın dibindeki kulübede yaşamak ve yoksulluk onu bunaltmaktadır. Parasızlık sebebiyle de nişanlısıyla evlenememektedir. Bir akşam nişanlısıyla bindikleri taksinin şoförüyle kavga eder ve öfkesini kontrol edemeyerek adamı öldürür. Marcos yavaş yavaş çözülmeye başlar, çok geçmeden nişanlısını, ailesini ve arkadaşlarını öldürmeye başlar. Cesetleri yatak odasında saklayan Marcos kokuların artması üzerine cesetleri parçalayıp mezbahada imha eder.

Cannibal Man düşünüldüğü gibi erken dönem 70’li yılların gore filmleri gibi bir senaryoya sahip değil. Daha çok yabancılaşma ve yalnızlık üzerine kurgulanmış. Franco’nun İspanyasından çıkan diğer filmler gibi anti-faşist bir söyleme de sahip. Yukarıda da söylediğimiz gibi filmin teması bir et şöleni değil. İsminde vadettiği yamyamlığı asla görmüyoruz. Bunun yerine yönetmen Eloy de la Iglesia burjuva toplumunda yükselen sınıfsal uçuruma odaklanmak istiyor. Bir yanda zenginlerin oturduğu lüks bir apartmanın dibindeki gece kondu da yaşayan ve bundan nefret eden Marcos, diğer yanda ise lüks apartmanda yaşayan, zengin bir ailenin çocuğu olan Nestor. Nestor boş vakitlerini evlerinin balkonundan çevreyi röntgenleyerek geçiriyor. Aynı zamanda duygularını da ifade edemeyen bir eşcinsel. Filmin başında izlediğimiz mezbahadaki hayvan katliamı çoğu eleştirmen tarafından Franco dönemindeki İspanya halkı olarak yorumlanmakta.

Yönetmen Iglesia filmdeki birçok şeyi alt metinlere bağlamış. Yönetmene göre tüm suçlar doğası gereği toplumsal huzursuzluklara dayanmaktadır.  Örneğin ilk cinayet sahnesi toplumsal ahlaka, abisini öldürmesi aile bağlarının güçlü olmamasına bağlanıyor. Yine Marcos’un nişanlısı Carmen ile evlenememesi ve ilişkilerinde problem yaşaması babasının paternelist davranışları yüzünden.

Iglesia korku temaları yerine aynı cinsten iki insanın birbirlerine karşı hissettikleri duyguların bastırılmasına daha fazla ilgi göstermiştir. Marcos yarı çıplak futbol oynarken Nestor’un ona özlemle bakması,  gece gezmeleri ve ikili arasındaki en yoğun duyguların yaşandığı havuz sahnesi buna en güzel örnektir.

Eloy de la Iglesia birçok filminde olduğu gibi bu filmde de politik ve kültürel bir yaklaşıma sahip. Bunları anlatırken kullandığı metaforlar onun ne kadar ilginç bir sinemacı olduğunu gözler önüne seriyor. Cannibal Man sizin beklentilerinizi karşılayacak tipik bir korku filmi olmayabilir. Daha çok politik ve kültürel bir yaklaşıma sahip bir mücevher gibi… 

Tolga Demirtaş (tolga@iyikotufilm.com)

cannibal-man-1973

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


  1. Henüz yorum yapılmamış.

Yorumunuz:


Attack From Planet B Extreme Haribo Giallo For Dummies Immoral Tales Kahramanlar Sinemada Korku Sitesi Once upon in a time in Western Öteki Sinema SİBB Sinematik Ters Ninja B-Film Blog


yeni