iyiköfüfilm

15
Eki
2015

Autopsy (1975)

Korku Filmleri kategorilerinde yayınlandı. Yorum Yok

autopsy_poster_Bir İtalyan korku filminin alabildiğine tuhaflığını gözler önüne seren Autopsy, ABD’li dağıtıcısının filmde gerçek otopsilerin kayıtlarının yer aldığına dair söylentileri teşvik etmesiyle beyaz perdede büyük bir üne kavuştu. Elbette bu en fazla Snuff’taki son “gerçek” cinayet sahnesi kadar inandırıcıydı ama film arabalı sinemaların favorileri arasındaki yerini aldı. İzleyicilerin karşısındaki gerçek ise ürkütücü set parçaları ve gerçekten orijinal bir ortama sahip geleneksel olmaktan uzak bir giallo idi.

Roma’yı boğucu bir sıcak dalgası vurur ve şehir sakinlerinin pek çoğunun kırsal bölgelere kaçmalarına neden olur, güneş lekelerinin (!) tetiklediği bir intihar dalgası yerel morglarda alışılmışın üzerinde bir hareketliliğe neden olur. Duyarlı patalog Simona (Mimsy Farmer) gerçek ve düzmece intiharları inceleyerek bir tez üzerinde çalışmaktadır ve bu çalışma onu huzursuz etmeye başlar. Simona’nın rahatsız edici halüsinasyonları uzuvları kopmuş cesetlerin kompartmanlarından çıktıkları, kameraya saldırdıkları ve hatta morgun zemini üzerinde seks yaptıkları görüntüler içermektedir! Simona’nın bencil erkek arkadaşı Ed (Ray Lovelock, Let Sleeping Corpses Lie adlı filmin unutulmaz sakallı İskoç aktörü) Simona’nın hayal gücünün çiftin seks hayatını olumsuz etkilemesinden sinirlenir. Bir gün sahilde bulunan bir silahlı intihar kurbanı morga getirilir ve Simona bu kurbanın daha önce görmüş olduğu güzel bir kadın olduğunu fark eder. Az da olsa kötü niyetli bir rahip olan kurbanın abisi (Barry Primus) kadının ölümünün gerçek nedeninin cinayet olduğuna inanmaktadır ve Simona’nın araştırması onun haklı olabileceğini gösterir.

Yönetmen Crispino’nun (The Etruscan Kills Again) korku filmlerine yaptığı ikinci gönderme olan bu film orijinal olarak Macchie Solari adı altında yayınlandı ve hatalı olduğu anlaşılan yayınlara göre 125 dakikalık şişirilmiş bir süre ile listelenmişti! Joseph Brenner filmi ABD’li izleyiciler için ele aldı ve açılış jeneriğini yeniden düzenleyerek filmin başlangıcını oluşturan üzücü intihar montajına unutulmaz bir müzik ve yeni bir jenerik ekledi. Diyaloglarda bir miktar kesinti yapıldı ve kapanış jeneriğinin tamamı kırpıldı. Sonuçta elde edilen çok da farklı bir film değildi ve filmin bütün güçlü yönleri tek parça halinde kaldı. Çiftçinin gergin, kulak tırmalayıcı performansı muhtemelen kasıtlıydı ve çoğu izleyici sadece ekranın en alışılmadık din adamlarından biri olan kaypak Primus’ta ne bulduğunu merak edecektir.  Lovelock genellikle olduğu gibi canlandırdığı kadın düşmanı tiplemenin bütün unutulmaz replikleri almasıyla oyunculuk nişanını kolaylıkla alacaktır. Film, özellikle son derece açık seks sahneleri ve bir suç müzesindeki kolaylıkla unutulmayacak ürpertici ve gergin zirvesinde olduğu üzere zaman zaman şaşırtıcı derecede açık görüntüler içermektedir. Filmin bazı bölümleri olmasından daha yavaş geçmektedir ama ne de olsa 70lerin İtalyan polisiye filmlerinden bahsediyoruz. Annio Morricone açıklanamayacak bir şekilde film müzikleri albümüne dahil edilmeyen, filmin sonundaki şairane sahneye eşlik eden hoş ve unutulmaz ana melodisi ile filme katkıda bulunmuştur.

Tolga Demirtaş (tolga@iyikotufilm.com)

autopsy1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


  1. Henüz yorum yapılmamış.

Yorumunuz:


Attack From Planet B Extreme Haribo Giallo For Dummies Immoral Tales Kahramanlar Sinemada Korku Sitesi Once upon in a time in Western Öteki Sinema SİBB Sinematik Ters Ninja B-Film Blog


yeni